Prejsť na obsah

Hodnotiaca správa

hodnotiaca

ZÁKLADNÁ ŠKOLA S MATERSKOU ŠKOLOU,

TAJOVSKÉHO ULICA 2764/17, Poprad

 

 

 

 

                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

SPRÁVA O VÝCHOVNO-VZDELÁVACÍCH

 

VÝSLEDKOCH

 

 

                                           školský rok 2007/2008

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                                  Mgr. Zuzana Ometáková

                                                                                     riaditeľka školy             

 

 

ZÁKLADNÁ ŠKOLA S MATERSKOU ŠKOLOU

Tajovského 2764/17,  058 01 Poprad

 

Názov školy:              Základná škola s materskou školou

Adresa školy:                       Tajovského 2764/17, 058 01 Poprad

Čísla telefónov:          ZŠ.      052/7893221

052/7731375

                                   ŠJ        052/7893222

                                   MŠ:     052/7731251

                                   fax:       052/7731375

elektronická adresa: zs.taj.pp@post.sk

internetová adresa:   www.zstajovpp.edu.sk

 

Zriaďovateľ:             Mesto Poprad

                                   Mestský úrad Poprad

                                   Nábrežie Jána Pavla II. 2802/3

                                   058 01 Poprad

 

VEDÚCI ZAMESTNANCI ŠKOLY:

Mgr. Zuzana Ometáková                     riaditeľka školy

Mgr. Eleonóra Polónyová                    zást. riad. ZŠ pre 1. stupeň

Jozefína Bederková                             zást. riad. ZŠ pre 2. stupeň

Eva Hešová                                         zást. riad. MŠ

Janka Osacká                                     vedúca prevádzkových zamestnancov

Mária Kubaliaková                              vedúca ŠJ

 

RADA ŠKOLY:

Zástupca pedagogických zamestnancov ZŠ:  Mgr. Agáta Bendíková -  predseda RŠ

Zástupca pedagogických zamestnancov MŠ: Ľudmila Angelovičová

Zástupca nepedagogických zamestnancov:    Božena Hašková

Zástupcovia rodičov ZŠ:                                    Ing. arch. Ľ. Korman

                                                                         Margita  Maslišová

                                                                         Ing. Ján Rušin

Zástupca rodičov MŠ                                        Miroslava Pavlovičová

Delegovaní zástupcovia mesta Poprad:   PhDr. Milan Antaš

                                                                         JUDr. Jozef Beňo

                                                                         Bohumil Košický

Zástupca org. podieľajúcich sa

na výchove a vzdelávací                                  PhDr. Eva Fáberová

                                                                       riaditeľka PPP v Poprade

 

GREMIÁLNA RADA:        

Mgr. Zuzana Ometáková                                 riaditeľka školy

Mgr. Eleonóra Polónyová                                zást. riad. školy

Jozefína Bederková                                         zást. riad. školy

Eva Hešová                                                    zást. riad. školy pre MŠ

Mgr. Anna Pazúrová                                       výchovná poradkyňa

Mária Kubaliaková                                         vedúca ŠJ

Mgr. Zuzana Berátsová                                   predsedníčka  ZO OZ

Janka Osacká                                                 ekonómka

                                                           - 2 -

Božena Hašková                                             referentka, mzd. účtov.                                   

vedúci MZ a PK

 

PORADNÉ ORGÁNY ŠKOLY

Pedagogická rada – poradný orgán riaditeľka školy, jej členmi sú všetci

                                pedagogickí a výchovní zamestnanci 

 

Metodické združenia:

1. roč. a 2. roč.   – Mgr. Beáta Verná

3. roč. a 4. roč.   – Mgr. Eva Samolová   

ŠKD                    - Mária  Kočišová

 

Predmetové komisie:

Matematika a prírodovedné predmety:

M, F, Ch, Tv, Tp, Inf  – vedúca Mgr. Zuzana Lahetová

pp. Mgr. Anna Pazúrová,   Mgr. Tatiana Grutková, Mgr. Zuzana Ometáková,      

      Mgr. Viliam Topolský, Zoran Stojanovič, PaedDr. Renáta Vlčková,

      Mgr. Miroslav Slavkovský

     

Spoločensko-vedné predmety

Z, D, Pr., TchV, Nv, Ev  – vedúca Mgr. Božena Pondušová

pp. Mgr. Viera Lukáčová, Mgr. Zuzana Berátsová, Mgr. Eleonóra  Polónyová,

     

Cudzie jazyky – vedúca Mgr. Martina Stančeková

pp. Ing. Adriana Ďurtová, Mgr. Lucia Diviaková  

 

Humanitné predmetov:

Sj, Ov, Vv, Hv, Aj, Nj   – vedúca  Mgr. Katarína Vantrubová

pp. Jozefína Bederková, Mgr. Ivana  Brozáková, Mgr. Alena Jacošová,

      Mgr. Katarína Dutková,  PaedDr. Patrícia Bujňáková

 

1. ÚDAJE O POČTE ŽIAKOV V ŠK. ROKU 2007/2008 

 

Materská škola

                                                             Počet detí

                                                 k 15. 9. 2006   k 31. 8. 2007

2-3 ročné deti „Lienky“                   19                    22

3-4 ročné deti „Kuriatka“                23                    23

4-5 ročné deti „Medvedikovia“       23                    23

5-6 ročné deti „Zajkovia“                 27                    27

4-6 ročné deti „Motýliky“                22                    25

SPOLU                                            114                  120

 

Základná škola

                                                            Počet žiakov

                                               15. 9. 2007                 31. 8. 2008

1.A                                                      20                               20

1.B                                                     18                               20

2.A                                                     21                               20

                                                           - 3 -

2.B                                                     17                               17

3.A                                                     31                               29

3.B                                                      21                               20

4.A                                                     26                               25

4.B                                                     17                               17

1. STUPEŇ                                      171                             168       

 

5.A                                                      25                               23

5.B                                                     28                               24

6.A                                                     19                               19

6.B                                                     29                               29

7.A                                                     22                               20

7.B                                                     15                               15

8.A                                                     22                               21

8.B                                                     23                               23

8.C                                                     19                               19

9.A                                                     26                               26

9.B                                                      23                               23

9.C                                                     23                               23

2. STUPEŇ                                     274                              265

 

SPOLU ZŠ                                      445                              433

 

Školský klub detí

 

I. oddelenie                                        31                                31                  

II. oddelenie                                      30                                30      

III. oddelenie                                     29                                29      

IV. oddelenie                                     29                                29

SPOLU                                             119                              119      

 

2. POČET ZAPÍSANÝCH DETÍ

Na školský rok 2008/2009 bolo do prvého ročníka zapísaných 56 žiakov,

1 žiak má odklad školskej dochádzky.

Do materskej školy sme v mesiacoch marec – jún zapísali 30 detí.   

 

3. ÚDAJE O VÝSLEDKOCH HODNOTENIA A KLASIFIKÁCIE ŽIAKOV  

 

Z počtu 433 žiakov  prospelo 431, neprospel 1 žiak a 1 žiak nebol klasifikovaný.  

1. stupeň   168 žiakov,  neprospelo:  0 , neklasifikovaná   1  žiačka  

2. stupeň   265 žiakov, neprospel  1 žiak   

 

V priebehu školského roka riaditeľka udelila 22 pokarhaní za porušovanie školského poriadku, za neospravedlnené hodiny a za opakované priestupky proti školskému poriadku.

3 žiakom bola znížená známka zo správania, z toho 2 žiakom o 2 stupne.

Za výborný prospech, vzorné správanie, za reprezentáciu školy vo vedomostných a športových súťažiach udelila riaditeľka školy pochvalu  64 žiakom.  

 

 

                                                           - 4 -

 

Priemerný prospech z jednotlivých predmetov:

 

                        SJL      M        PRV    VL       PR       AJ/NJ             

1. ročník          - slovné hodnotenie

2. ročník          1.6       1,5       1,55

3. ročník          1,65     1,55                 1,45     1,65     1,45

4. ročník          1,95     1,95                 1,56     1,62     1,45    

 

 

                        SJL      AJ        D         OV               M        PR       F          CH      NJ      

 

5. ročník          2,34     1,78     1,56                 1,69     2,42     1,95                            1,93

6. ročník          2,68     2,02     2,58                 2,34     2,71     2,34     242                  2,25

7. ročník          2,55     2,13     2,48                 2,26     2,83     1,97     2,35                 2,36

8. ročník          2,41     2,05     2,52     2,22     2,23     2,42     2,15     2,36     2,49     2,5

9. ročník          2,53     1,85     2,75     1,72     2,1       2,53     1,94     2,39     2,60     2,68

 

Výsledky MONITOR 9 - 2007

V súlade s Programových vyhlásením vlády SR bolo zrealizované  Celoplošné testovanie žiakov 9. ročníkov.

Monitorovania úrovne vedomostí končiacich žiakov 9. ročníka sa zúčastnilo 72 žiakov,

1 žiak sa nezúčastnil. Testovania sa zúčastnili aj integrovaní žiaci.

Percentuálna úspešnosť

 

                                               Matematika               Slov. jazyk

9.A                              81,54                           66,54

            9.B      M                    80,65                          82,83

            9.C      M                    56,36                          56,59

 

Za triedy spolu                      72,85                          68,65

Celoslovenský priemer         56,3                            58,1

 

S dosiahnutými výsledkami sme spokojní, pretože sme v obidvoch testovaných predmetoch dosiahli vyššie percento  úspešnosti ako celoslovenský priemer.

 

4. UPLATŇOVANÉ UČEBNÉ PLÁNY

 

Základná škola

Vo vyučovaní sme postupovali  podľa učebných plánov pre 1. až 9. ročník ZŠ schválených MŠ SR dňa 14. mája 2003 číslo 520/2003-41 s platnosťou od 1. septembra 2003

 

Triedy postupovali podľa nasledovných variantov:

Variant 3                                 1.A, 1.B

                                                2.A, 2.B

                                                3.B

                                                4.B, 4.C

Variant RVCJ 3.-9.ročník:       3.A, 4.A, 5.B, 7.B, 8.B, 9.B

Variant RVM/RVCJ                6.A,

                                                           - 5 -

Variant RVM/variant 2 5.A

Variant RVM                           7.A, 8.A, 9.A             

Variant 2                                  6.B, 7.C, 8.C,  9.C                

 

 

Materská škola:

Pri plánovaní jednotlivých zložiek a všetkých činností sme postupovali podľa

Programu výchovy a vzdelávania, nápomocná nám bola metodika Krok za krokom, plán práce,  Plán MZ, projekt Škola podporujúca zdravie.

Pedagogická tvorivosť učiteliek bola rozšírená štúdiom odbornej literatúry:

Poruchy správania u detí predškolského veku

Diagnostika detí predškolského veku

Edukačnými hrami Poznávame svet

odborné časopisy Predškolská výchova.

 

 5. ĎALŠIE VZDELÁVANIE PEDAGOGICKÝCH ZAMESTNANCOV                     

 

Základná škola

Naši výchovní a pedagogickí zamestnanci sa zúčastňovali seminárov a školení organizovaných MPC Prešov.

 

Dopravná výchova pre 1. stupeň ZŠ                priebežné vzdelávanie

PVPZ – zást. riad. školy                                  priebežné vzdelávanie

Nové učebnice pre 1. stupeň                           odborný seminár

ŠKŠ – informatika                                          MPC Prešov

 

 

Aktívne členstvo pedagogických zamestnancov v komisiách

Mgr. Zuzana Ometáková                     komisia pre fyziku

                                                           komisia pre Pytagoriádu

Mgr. Katarína Dutková                       Sj – olympiáda Sj

                                                           Štúrov Zvolen

Mgr. Martina Stančeková                    vedúca PK Nj

Mgr. Viera Lukáčová,             Biologická olympiáda

Mgr. Eva Samolová                             Hviezdoslavov Kubín – prednes poézie

Jana Baburová                         Krajská komisia pre MŠ

Slávomíra Žoldáková                          Predsedníčka spoločnosti pre predškolskú výchovu

 

Materská škola

Pedagogickí zamestnanci sa zúčastňovali školení a seminárov organizovaných MPC Prešov a Spoločnosti pre predškolskú výchovu.

 

Školenia učiteliek zdravotníčiek sa zúčastnila  p. Ľ. Angelovičová, učiteľka  MŠ,

Celoslovenského seminára SPV na tému Kam kráčajú MŠ?  sa zúčastnili p. uč. Žoldáková, Kaňová a 5 dňového seminára MPC v Prešove sa zúčastnila  p. Žoldáková.

Seminár – logopodická starostlivosť v MŠ, ktorý organizovalo MPC v Prešove absolvovali p. Kaňová a p. Repková.

Jana Baburová študuje na VŠKF v Nitre – PF – predškolská a elementárna pedagogika.

Prínosom je spracovanie interného plánu  metodického združenia. 

                                                           - 6 -

 

6. ÚDAJE O POČTE ZAMESTNANCOV A PLNENÍ KVALIFIKAČNÉHO

    PREDPOKLADU PEDAGOGICKÝCH  ZAMESTNANCOV

 

Základná škola:         29 pedagogických zamestnancov

  8 nepedagogických zamestnancov

 

Školský klub detí:        4 vychovávateľky

 

Materská škola:       10 pedagogických zamestnancov

  3 nepedagogickí zamestnanci

 

Školská jedáleň:          9 pracovníčiek ŠJ

 

Odbornosť vyučovania         % odbornosti

Slovenský jazyk                                   100

Prvouka                                              100

Vlastiveda                                           100

Dejepis                                                 90,9

Občianska výchova                              100

Zemepis                                              100

Matematika                                          100

Prírodoveda                                         100

Pracovné vyučovanie                           100

Prírodopis                                            100

Fyzika                                                 100

Chémia                                               100

Technická výchova                               21

Hudobná výchova                                100

Výtvarná výchova                                  77,8

Telesná výchova                                  100     

Etická výchova                           75

Náboženská výchova                           100

Anglický jazyk                          93,4

Nemecký jazyk                                      54,3

 

 

7. AKTIVITY A PREZENTÁCIA ŠKOLY NA VEREJNOSTI  

 

Základná škola:

Žiaci našej školy sa zapojili do  vedomostných a športových súťaží

na úrovni okresu, kraja aj na úrovni Slovenska, kde dosiahli pekné výsledky.

 

V mesiaci september sa naši žiaci zúčastnili akcie Čisté hory.

 

Na Mikuláša žiaci navštívili Detský domov v Spišskej Belej, deťom z detského domova priniesli svojpomocne vyrobené darčeky, ale aj z dobrovoľnej zbierky kníh a hračiek. Žiaci im odovzdali aj darčeky, ktoré zhotovili v škole.  

 

                                                           - 7 -

Sme škola, ktorá sa snaží dôsledne presadzovať dodržiavanie práv dieťaťa a ľudských práv. Pod heslom „Sme škola, kde sa šikanovanie a vydieranie netoleruje!“ – sme zvýšenú pozornosť  venovali problematike šikanovania v školách. /Besedy, anonymné dotazníky,../

 

Environmentálne aktivity:

Úspešne sme plnili úlohy z koncepcie environmentálnej    výchovy 

vyplývajúce z Koncepcie výchovy a vzdelávania schváleného

vládou SR uznesením č. 846/1977, z Národnej stratégie trvalo udržateľného

rozvoja schváleného vládou SR č. 978/2001 a zo záverov a odporúčaní 3.

národnej konferencie Environmentálna výchova a vzdelávanie v školách SR. 

Prvky environmentálnej výchovy sme implementovali do časovo-tematických

plánov prírodovedy, vlastivedy, prírodopisu, zemepisu, Sj, Ev, Nv a iných

predmetov  so zreteľom  na výchovu k tvorivému a efektívnemu riešeniu

problémov kvality života, ochrany a tvorby    životného prostredia.

 

Žiaci 8. A triedy sa zúčastnili súťaže Tatranské naj – Lesnícke dni 2008 organizované

Štátnymi lesmi TANAPu, kde získali pekné 3. miesto.

 

Zdravie je stav úplného telesného, duševného a sociálneho blaha, preto naša škola podporujúca zdravie sa usiluje:

- evokovať pocit zodpovednosti za zdravie v žiakoch, učiteľoch, rodičoch

   a v komunite okolo školy,

- prevenciou predchádzať zubným ochoreniam žiakov,

 - viesť žiakov, zamestnancov školy a rodičov k zdravému životnému štýlu o čo

    sa usiluje aj školská jedáleň zaraďovaním pestrej stravy zo zdravej výživy,

- ukázať širokú paletu reálnych a atraktívnych možností v rámci zdravého

   spôsobu života,

- vytvárať zdravé prostredie na prácu a učenie,

- stanoviť jasné zásady podpory zdravia,  fyzickej a psychickej bezpečnosti pre

   celé  osadenstvo školy,

- integrovať komplexnú výchovu k zdraviu do výučby všetkých predmetov,

   využívať  aktivizujúce a participačné metódy výučby,

- pôsobiť na žiakov nielen počas vyučovacích hodín, ale aj mimo nich, vytvárať

   dobrú atmosféru a zabezpečiť neformálnosť pôsobenia,

- podporovať dobré vzťahy medzi učiteľmi, žiakmi, rodinou a mimoškolskou

   komunitou,

  Tomuto úsiliu sa podriadila činnosť na vyučovacom procese, ale aj mimo neho.

   Každý  mesiac v školskom roku bol venovaný určitej problematike, na ktorú

   sa kládol dôraz  a ktorej boli venované rôzne aktivity.

 

September bol venovaný ekológii. Je nevyhnutné a potrebné stále o tejto problematike rozprávať so žiakmi pre nich prijateľnou formou. V tomto mesiaci si žiaci na hodinách venovaných environmentálnej výchove mohli prostredníctvom IKT vypočítať svoju ekologickú stopu. Environmentálne aktivity v mesiaci september sme ukončili akciou Čisté hory, ktorá sa konala 29. septembra.

Septembrové rozhlasové relácie: 7.9. Deň boja proti rasizmu, 21.9. Svetový deň mieru.

 

Október bol venovaný duševnému zdraviu. Duševne zdraví ľudia majú sami k sebe dobrý postoj – nenechajú sa premôcť emóciami, nepodnecujú/nepreceňujú svoje schopnosti, cítia sa

                                                           - 8 -

dobre medzi inými ľuďmi, sú schopní zvládať požiadavky života – snažia sa zvládnuť problémy, plánujú vopred, neobávajú sa budúcnosti, sú aj citovo zdraví, citové zdravie súvisí so stavom mysle a pocitmi človeka. Tomuto zdraviu sme venovali akciu pod názvom „Poznáme sa?“, ktorá sa konala 10. októbra, zúčastnilo sa jej 43 žiakov a 3 pedagógovia školy. Ďalšou akciou, ktorou sme chceli podporiť dobré vzťahy medzi učiteľmi, žiakmi, rodinou a mimoškolskou komunitou, a tým rozvíjať duševné zdravie, bola imatrikulácia prváčikov, ktorá sa uskutočnila 30.10. V slávnostne vyzdobenej telocvični za prítomnosti rodičov, učiteľov a kamarátov – detí z MŠ  naši prváčikovia slávnostne zložili imatrikulačný sľub. Akcia bola zdokumentovaná v TV Poprad 31.10.

Okrem týchto aktivít sme nezabudli ani na ďalšie zložky zdravia. Pripomenuli sme si environmentálne zdravie a pokračovali sme so separáciou odpadov. V tomto mesiaci sa tiež uskutočnil koncert BIGBÍT alebo nebyť, ktorý vzbudil  u žiakov záujem o hudbu minulú aj súčasnú. V úžasnej atmosfére plnej rôznych tónov sa tvorili pozitívne vzťahy medzi učiteľmi a žiakmi.

Októbrové rozhlasové relácie: 10.10. Svetový deň duševného zdravia,

16.10. Svetový deň výživy.

 

November bol venovaný protidrogovej prevencii. V posledných rokoch sa množia správy o drogovej problematike. V škole sa snažíme žiakom vysvetliť čo sú drogy, čo  spôsobujú a kam nás môžu doviesť. Tejto problematike venujeme

veľkú pozornosť na vyučovacích hodinách výtvarnej výchovy, slovenského jazyka, Ev, Ov, triednických hodinách a v krúžkovej i mimoškolskej činnosti.

Zapojili sme sa do rôznych literárnych a výtvarných súťaží s touto tematikou.

V škole funguje program – CESTA – pomoc rovesníkom v boji proti závislostiam.  Piataci sa mohli otvorene porozprávať s našou školskou psychologičkou p. Piovarčiovou, ktorá si pre nich pripravila pútavý a zaujímavý program. V tomto mesiaci sa približne 130 žiakov druhého stupňa, /triedy: 5.A, 7.A, 8.A, B, 9. A, B, C/ tak ako každoročne,  zúčastnilo prehliadky ENVIROFILMOV. Vplyvy človeka na okolité prostredie nie sú už väčšinou lokálneho /miestneho/ rázu, ale nadobudli globálny, celosvetový charakter. Zrýchlilo sa čerpanie a využívanie prírodných zdrojov,

rozmiestňovanie rôznych ľudských výtvorov a výrobkov v prostredí a hromadenie najrôznejších odpadov. V súvislosti s celkovou chemizáciou prostredia sa do prírody dostávajú látky, nezapadajúce do ustálených biogeochemických cyklov.

 

December bol venovaný ľudským právam. V tomto mesiaci sme navštívili počas Mikulášskeho víkendu deti v detskom domove v Sp. Belej. Deťom sme odniesli hračky, ktoré sa vyzbierali od našich žiakov. Aj ďalšou, ale nie poslednou návštevou, chceme u detí podporiť sociálnu empatiu. Ukázať im, že si treba vážiť rodičov, pretože nie každý má to šťastie byť milovaný rodičmi. Ďalšia návšteva detského domova sa uskutočnila začiatkom júna. Vianočná besiedka, tak ako každý rok, spojila celú školu vo vianočnej atmosfére. Pedagogickí a nepedagogickí zamestnanci sa stretli na predvianočnom posedení, ktoré prispelo k budovaniu pozitívnych vzťahov na pracovisku.

Decembrové rozhlasové relácie: 4.12. Svetový deň prevencie AIDS, 10.12. Deň ľudských práv.  

 

Január bol venovaný problematike šikanovania – snažíme sa napĺňať heslo: „Sme škola, kde sa šikanovanie a vydieranie netoleruje!“. Prostredníctvom anonymného dotazníka sme sa snažili priblížiť žiakom problematiku šikany. Je známe, že vinníci aj obete si málokedy uvedomujú, že v prípadoch šikanovania ide veľmi často o trestné činy, sankcie sa riadia

                                                           - 9 -

trestným právom. Práve k tomu sme si pozvali príslušníkov mestskej polície, ktorí žiakom, ale aj učiteľom priblížili v súčasnosti platnú legislatívu. Žiaci 2. stupňa sa 17.12.2007 zúčastnili výchovného koncertu „Rocková hudba vo filme“ s námetom proti šikanovaniu.

Odozva na túto akciu bola veľmi pozitívna zo strany pedagógov aj žiakov.

Zapojili sme sa do výtvarných a literárnych súťaží, v ktorých boli práce našich žiakov ocenené. Niektoré práce sme prezentovali aj na školskej nástenke. 

      Žiaci sa zapojili do rôznych literárnych súťaží.

      Ocenená práca - Veroniky Rušinovej 8.B na tému Moja mama

      Literárna práca - Dominiky Kucovej 8.B na tému Oheň v lese  uverejnená 

      v časopise Požiarnik

      Výtvarná práca  Michaely Kohoutkovej a Niny Vojtaššákovej na tému Stop

      šikanovaniu 3. m 

                                                                      

 Február bol venovaný ekológii.  Súčasné problémy vzťahu človeka a jeho životného prostredia sú logickým dôsledkom doterajšieho nerovnomerného vývoja ľudskej populácie a jej prístupu k využívaniu a ovplyvňovaniu prírody. Tento mesiac sme sa zamerali na vodu.

Prednáška o mokradiach spojená s premietaním filmu vyvolala zamyslenie nad týmto problémom.   Zapojili sme sa do ekologických súťaží: Voda pre tvoj život a Mestá okolo sveta.

Februárové rozhlasové relácie: 21. 2. Medzinárodný deň materinského jazyka.

 

Marec bol venovaný proti rasovej diskriminácii. Rasizmus – je diskriminačná teória, ktorá hlása nerovnocennosť ľudských rás. Predpokladá fyzickú a duševnú nerovnosť ľudských rás. Tejto problematike bola venovaná rozhlasová relácia a triednické hodiny.

Marcové rozhlasové relácie: Medzinárodný deň proti rasovej diskriminácii,  

28. 3. Deň učiteľov.

 

Apríl je každoročne venovaný našej planéte Zem. Ľudská civilizácia existuje na Zemi okolo tri milióny rokov. Ale to, čo ľudia robia svojej planéte za posledné desaťročia, spôsobuje nenapraviteľné škody všetkému živému. Škola má v tejto problematike nezastupiteľné  miesto, má za úlohu upozorňovať na problémy.  Pomocou rozhlasových relácií sme sa snažili ukázať, čo naša

planéta potrebuje.  Začiatkom mesiaca 1. a 2. apríla sa uskutočnilo rovesnícke vzdelávanie s témami odpadov a vody. Tohto vzdelávania sa zúčastnili žiaci

1. - 3.  a 5. – 7. ročníkov, pre ktorých túto akciu prezentovali žiaci zo ZŠ Letná ul. v Poprade.

Akcie pri príležitosti Dňa Zeme

   – exkurzia – baňa Banská  Štiavnica

   - 1. Maškarný enviro ples

   - výzdoba školy plagátmi s environmentálnou tematikou, ktoré  robili žiaci.

Aprílové rozhlasové relácie: 7. 4. Svetový deň zdravia, 22.04. Deň Zeme.

 

Máj sme venovali rodine a Červenému krížu. 4. vyučovacia hodina 7. mája 2008 bola hodina H v každej triede. Túto hodinu sme venovali environmentálnemu zdraviu každého z nás, histórii a súčasnosti  Červeného kríža a Červeného polmesiaca. Taktiež sme sa venovali aj problematike darcovstva krvi. V máji sme sa zapojili do celoslovenskej súťaže YOUNG ENERGY – Voda pre život, súťaže Hliadky mladých zdravotníkov.

Májové rozhlasové relácie: 7. 5. Svetový deň Červeného kríža a Červeného  polmesiaca, 15. 5. Medzinárodný deň rodiny,  30. 5. Medzinárodný deň bez tabaku. 

 

                                                           - 10 -

Jún sme venovali ekologickému zdraviu. Ukončili a vyhodnotili sme zber plastových fliaš /vyhrala 4.A/, zber papiera /vyhrala 7.A trieda/. Žiaci 9.B a 9.C  triedy sa zúčastnili ŠVP, ktorá sa venovala protidrogovej problematike, tiež environmentálnemu zdraviu každého z nás. 

Júnové rozhlasové relácie: 5.6. Svetový deň životného prostredia. 

V rámci projektu Zdravá škola pozornosť venujeme upevňovaniu fyzického a duševného zdravia, telesnému a pohybového rozvoju žiakov rozširovaním organizačných foriem Tv a pohybových aktivít, ktoré nevyžadujú náročné priestorové a materiálne podmienky.  Pohybovými aktivitami sme podporili Challenge day.

 

 

Zdravá škola

Challengeday – máj 2008 – zapojenie žiakov,  rodičov  i zamestnancov školy do pohybovej aktivity:

„Dušičkový“ turnaj vo volejbale pre zamestnancov popradských škôl,

Deň otvorených dverí.

 

Materská škola:

Pripravovali sme kultúrne programy pre dôchodcov na Námestí sv. Egídia  Poprad,

MC Bambíno, pripravili sme Deň zdravej výživy, Deň otvorených dverí pre verejnosť.

Pobyt v MŠ sme deťom spestrili mnohými spoločnými akciami „Deň jablka“, Deň Zeme, Šarkaniáda, detský karneval, oslavy MDD. Pripravenými akciami sme sa snažili urobiť deťom svet v škôlke  krajší a šťastnejší.

O svojich aktivitách sme písali príspevky do regionálnej tlače a niektoré akcie boli odvysielané v TV Poprad.

 

8. ZAPOJENIE ŠKOLY DO PROJEKTOV

 

Materská škola

Škola podporujúca zdravie – MŠ je zapojená dlhodobo.

Adamko hravo zdravo,  zameraný na všestranný rozvoj detí a pripravenosť na vstup do ZŠ,

Zdravý úsmev v spolupráci s MUDr. T. Kleinovou -  starostlivosť o chrup a ústnu dutinu,

Chceme dýchať čistý vzduch,  zameraný na starostlivosť o pohyb detí v čistom a nezafajčenom prostredí.

 

Základná škola

Školy podporujúce zdravie – dlhodobo prebiehajúci projekt. V rámci projektu sa organizujú rôzne akcie zamerané na zdravý životný štýl a prevenciu sociálno-patologických javov.

 

Medzinárodná spolupráca so Základnou školou v Buchloviciach, okr. Uherské Hradište.

Výmenné pobyty žiakov prispievajú  k vzájomného spoznávaniu regiónov, zdokonaľovania sa v jazyku, spoznávanie historických pamiatok a prírodných krás. Poznatky žiaci využívajú na vyučovacích hodinách.  28 žiakov z družobnej školy navštívilo Poprad v mesiaci júl.

 

V rámci Európskeho dňa  rodičov a školy majú rodičia voľný vstup na otvorené vyučovacie hodiny, ktoré boli zo strany rodičov prijaté pozitívne.  

Za účasť v celoslovenskom projekte pod čestnou záštitou MŠ SR „Detský čin roka 2007“ -

svojou účasťou sme v projekte sme podporili  znevýhodnené deti vychovávané v profesionálnych a náhradných rodinách, v detskom domove  a domove sociálnych služieb. 

 

                                                           - 11 -

9.  ÚDAJE O PRIESTOROVÝCH A MATERIÁLNO-TECHNICKÝCH

     PODMIENKACH ŠKOLY

 

Materská škola

Priestorové podmienky MŠ sú veľmi dobré. Všetkých 5 tried má vlastnú herňu, spálňu, jedáleň a šatňu. Každá trieda je vybavená vhodným detským nábytkom, hračkami

a učebnými pomôckami.

 

Základná škola

Počet učební                                        34

-z toho odborných učební                    10

  /fyziky, chémie, prírodopisu, zemepisu, dejepisu, 2 školské dielne,  špecifická príprava  

   dievčat, 2 počítačové triedy, /

Počet telocviční                                     2 /malá, veľká/

Športový areál - bežecká dráha, futbalové ihrisko, volejbalové ihrisko/                     

Školský pozemok

 

Na vyučovanie cudzích jazykov  máme vyčlenené 2 triedy, ktoré sme svojpomocne

zariadili najzákladnejšími potrebnými učebnými pomôckami.  

Materiálno-technické vybavenie školy obnovujeme len sporadicky pre nedostatok finančných prostriedkov. V spolupráci s rodičovským združením sa nám podarilo vybudovať dve počítačové triedy, zakúpili sme audiovizuálnu techniku a rôzny  metodický materiál na zabezpečenie vyučovacieho procesu.

V tomto školskom roku sme zveľadili interiér našej školy. Dokončili sme položenie dlažby

v chodbách školy, v dvoch triedach sme dali plávajúcu podlahu, vymaľovali sme chodby na prízemí ZŠ a počas prázdnin boli vymaľované všetky priestory WC v škole.   

Počas prázdninových mesiacov v roku 2007 sme zrealizovali  vymaľovanie skladových priestorov v školskej jedálni a vymaľovali sme jeden pavilón MŠ.   

     

10. CIELE Z KONCEPČNÉHO ZÁMERU ROZVOJA ŠKOLY

      NA ŠKOLSKÝ  ROK  2008/2009

 

 Cieľom koncepcie MŠ  je  Otvorená škola pre rodičov a verejnosť. Dôraz sme kládli na spoluprácu s rodinou, pripravovali sme vzdelávacie aktivity pre rodičov formou diskusných klubov s odborníkmi – psychologičkou, logopédkou, učiteľkou 1. ročníka ZŠ, detskou a zubnou lekárkou. Rodičia sa pravidelne zúčastňovali zábavných a pracovných popoludní v jednotlivých triedach na rôzne témy – ovocníčkovia, Vianoce, moja mama, upravme si dvor, rozlúčka s predškolákmi. Pripravili sme pre rodičov rôzne športové popoludnia – Šarkaniáda, Deň otcov spojený so súťažami  a divadielkom.

Pretože pobyt dieťaťa v MŠ ovplyvní dieťa na celý život, snažili sme sa riadiť a budeme sa aj v budúcnosti riadiť výrokom, že „Každý deň v MŠ musí byť pre dieťa relaxačný, zábavný a každý deň by sa dieťa malo hrať tak, ako ono samo chce.“

 

Základná škola

1. Poskytovať základné vzdelávanie žiakom podľa zvolených variantov učebných plánov.

2.  V 1. a 5 . ročníku ZŠ poskytovať vzdelanie podľa Školského vzdelávacieho programu  

     zamerané na jazyky, prírodovedné predmety a športové triedy so zameraním na volejbal.

3. Realizovať výuku cudzích jazykov v 2. ročníku podľa záujmov žiakov, resp. ich

    zákonných zástupcov.

                                                           - 12 -

4. Podporiť rozvoj talentovaných a nadaných žiakov, postupne zavádzať v škole rozšírené

    vyučovanie cudzích jazykov podľa učebného plánu s rozšíreným vyučovaním cudzích

    jazykov v 3., 6.  až 9. ročníku /podľa záujmu žiakov/.

5. Sústreďovať sa na vyučovanie nepovinných predmetov v 5. až 9. ročníku so zameraním na

    odbornú prípravu pre ďalšie štúdium podľa záujmu žiakov.

6. Spoluprácou s verejnou knižnicou zlepšiť čitateľskú gramotnosť žiakov.

 

11.  SPOLUPRÁCA ŠKOLY S RODIČMI A S INÝMI ORGANIZÁCIAMI

 

Vysoko pozitívne hodnotíme spoluprácu školy s rodičmi, ktorí sú nápomocní pri úprave areálu a interiérov MŠ a ZŠ. Pri požiadavkách vyučujúcich a vedenia školy nám vychádzajú v ústrety. Pomáhajú nám aj finančne. Príspevky rodičov a 2 % z daní,

/do júla 2008 sme získali cca 110 tis. Sk/,   boli využité na vymaľovanie chodieb na 1. poschodí ZŠ,  položenie plávajúcej podlahy do dvoch tried,  zakúpenie učebných pomôcok, balíčky pre žiakov 1. ročníka,  príspevky na štartovné a cestovné pre žiakov na súťaže, na knižné odmeny pre žiakov a na žiacke školské akcie.

Na požiadanie rodičov poskytujeme priestory aj na ich športové aktivity.    

Dobrú spoluprácu máme aj s Mestskou políciou v Poprade, ktorú prizývame na besedy a prednášky /Justičný systém, drogy/, ale aj k riešeniu priestupkov žiakov. Obchôdzkami areálu školy znižujú vandalizmus.

Spolupracujeme s Červeným krížom pri činnosti krúžkov Mladý zdravotník, organizujeme rôzne prednášky.  

Pri našej práci je nápomocná aj pedagogicko-psychologická poradňa. V školskom roku 2007/2008 psychologička vyšetrila 14 žiakov a na špeciálnom pedagogickom vyšetrení

boli 7 žiaci.    

 

Materská škola spolupracovala s  PPP prizvaním psychologičky p. Piovarčiovej  

na príprave detí na vstup do základnej školy a  individuálnymi stretnutiami s rodičmi a ich deťmi.

Veľmi kladne hodnotíme spoluprácu s CVČ. Pravidelne sme sa zúčastňovali relaxačných cvičení s p. Koperniechovou.

 

12. VOĽNOČASOVÉ AKTIVITY ŠKOLY  

 

Materská škola

Rodičia mali možnosť vybrať si pre svoje dieťa krúžky -  výtvarný viedla p. Baburová.

Svoje práce zasielali do rôznych súťaží a vyzdobili nimi priestory MŠ.

Krúžok anglického jazyka – viedla p. Žoldáková a p. Kecskésová. Deti sa naučili mnoho nových slov, hier a piesní. Ohlas rodičov a detí bol veľmi priaznivý.

Spevácky krúžok – viedli učiteľky MŠ p.Kaňová a p. Fogtová.  Deti sa tešili na každé stretnutie, naučili sa množstvo piesní a prispeli kultúrnym programom v mnohých školských akciách.

 

V základnej škole žiaci pracovali v šk. roku 2007/2008 v krúžkoch:

 

Počítačový 1. – 4. roč.                                                          

LEGO                                               

Anglický jazyk 1. roč.

Čitateľsko-literárny                            

                                                           - 13 -

Výtvarná tvorivosť

Zdravotnícky    4.-5. roč.                    

Zdravotníčky 6.-9. roč.                      

Futbalový                                           

Basketbalový                                     

Volejbalový                                        

Environmentálny          

Krúžok SJ a literatúry 7. roč.

Krúžok SJ a M  8. roč.           

Príprava na PS  9.A

Príprava na PS  9.B

Príprava na PS  9.C

Krúžok SJ a literatúry                         

Požiarnický                                        

Počítačový I. 5. a 6. roč.

Počítačový II. 7. a 8. roč.

Ruský jazyk 6. roč.

ŠŠS – atletika,  karate

 

V rámci ŠKD:

Počítačový                                          p. M. Kočišová

Hudobno-pohybový                            p. Geffertová

 

 

13. ROZMIESTNENIE ŽIAKOV

 

V šk. roku 2007/2008 sme mali  72  končiacich žiakov 9. ročníka,

3 žiaci  4. ročníka boli prijatí na osemročné gymnázium,

1 žiak končil ZŠ v nižšom ročníku

Gymnáziá                                                                  11 žiakov

Stredné  a odborné školy                                         37 žiakov

SOU s maturitou                                                       16 žiakov                   
Učebné odbory                                                           5 žiakov
Žiaci 8. ročníka                                                           2 žiaci

Nižšie končiaci žiaci                                                   1 žiak           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Google



Naspäť na obsah | Späť na hlavné menu